Förening Örnsköldsvik

Januari 2024

Sven-Rogers hos PRO Ö-vik

Onsdagen den 24 januari hade PRO Örnsköldsvik sitt första medlemsmöte på det nya året. Det var ett 90-tal medlemmar som hittat till Pingstkyrkan denna dag.

Lage Dahlquist hälsade alla välkomna inklusive Annika Körkkö från Kvinnojouren och Sven-Rogers som skulle underhålla.

Annika berättade mycket intressant om Kvinnojouren och deras arbete. Det är 40 år sedan den startade. För närvarande har de 3 heltidsanställda och dessutom många volontärer som jobbar. De som kommer för att få skyddat boende kan stanna från 1 vecka till 1 år. De får inte bara hjälp med att ha någonstans att bo utan kan även få hjälp att kontakta banken, socialen, polisen och andra som de behöver komma i kontakt med. Finansieringen sker genom kommunen, staten och många bidrag från privatpersoner, företag och ideella organisationer.

Sven-Rogers spelade ”Det regnar och regnar” och ”Här på landet” innan det blev dags för dagens fika. Det serverades smörgåsar med köttbullar och rödbetssallad samt en god kaka.

Därefter blev det Sven-Rogers för hela slanten. De spelade många kända melodier, till exempel ”Du är det bästa för mig” och ”Älskling”. Per Ove Ögren bjöd också på några instrumentala låtar på sin gitarr som ”Min gitarr” och ”Guitar boogie”.

Vice ordförande Anitha Olsson tackade alla som medverkat samt kökspersonalen för deras fina jobb. Nästa möte blir årsmötet den 28 februari.

Elsy Sjöberg

Sven -Rogers underhöll