Förening Örnsköldsvik

Julavslutning

PRO Örnsköldsvik avslutade året med julfest

I dag bjöds det på glögg och pepparkaka när medlemmarna kom till mötet. Cirka 100 personer var anmälda och på sista mötet för i år var innehållet både allvar och glädje. Lucia kom och spred ljus och glädje och sjöng bland annat Luciasången, Staffansvisan och Nu tändas tusen juleljus. Stämningsfullt och vackert.
Räddningstjänsten var inbjuden för att informera oss om vikten av brandvarnare för att upptäcka brand i våra bostäder i tid för att hinna rädda liv. Högaktuellt i dessa tider när vi gärna tänder ljus för att öka stämningen.
David Widén läste ur julevangeliet på Anundsjömål och vi fick några roliga historier från en medlem i publiken.
Lars Dahlkvist informerade oss om vad AI (artificiell intelligens) kan komma att få för betydelse i framtiden, både på gott och ont. Men det är framtidens verktyg på många sätt även om det kan verka lite skrämmande utveckling.
Vi serverades god risgrynsgröt och skinksmörgås, kaffe och en god kaka.
Lotter såldes under mötet och vinsterna gick i flygande fläng.
Vanja Lindstedt förbundsordförande i IOGT-NTO berättade om kampanjen "En vit jul" och visade oss på några alkoholfria exempel som finns att köpa på Systembolaget. Vi fick även ett provsmak när mötet var slut.
Vi tackar kökspersonalen för deras otroligt fina arbete med servering av gröt med tillbehör, kaffe och kaka.
Vice ordförande Anitha Olsson tackade kökspersonalen och arrangemangsgruppen med en chokladask.
Hon önskade oss alla medlemmaar en Riktigt God Jul från PRO Örnsköldsvik.

Eva Sonidsson