Förening Bäckby

Om oss

Här hittar du vilka som är med i styrelsen, vår historik, funktionärer, PRO:s förmåner m.m

Foto: Curt

Välkommen till PRO Bäckby, här berättar vi om oss.

Som medlem i PRO bidrar du till att förbättra pensionärernas villkor, lokalt och på riksplan. Viktiga områden som PRO arbetar för är högre pensioner, rättvisa skatter, bättre sjukvård och värdig hjälp och vård när vi inte klarar oss själva längre.

I PRO Bäckby anordnar vi studiecirklar, arrangerar endagsresor och utflykter. Vi har medlemsträffar, friskvårdsaktiviteter, bingospel, minigolf, boule m.m. Du har alla möjligheter att utveckla Dina egna intressen, få nya vänner och på det sättet leva ett meningsfullt och aktivt pensionärsliv. Hos oss är de flesta av våra aktiviteter på dagtid. Vår och höst har vi "Trivselträffar" var tredje måndag kl 14.00 i samlings-lokalen i Bäckbyhuset. Då står det musik eller föredrag och olika varianter av underhållning på programmet och fika naturligtvis, till självkostnadspris.

Välkommen på ett av våra medlemsmöten!

Som ny medlem får du ett välkomstbrev hemskickat som ger dig gratis kaffe och smörgås vid ditt första besök på en av våra Trivselträffar. Välkomstbrevet är din biljett!!

Kom med i PRO Bäckby och bli en av oss

Du är alltid välkommen som medlem i PRO och till oss i PRO Bäckby!
Du kan ansöka direkt hos oss. Ta kontakt med:
Hans Sahlmén tfn 070-535 51 72, E-mail: hanssahlmen@hotmail.com

Bli medlem i PRO nu!

Du får många förmåner som medlem i PRO:

• Tidningen PRO Pensionären - 8 nummer/år.
  • PRO Mervärde - medlemsrabatter i olika butiker
  • Gratis datasupport - när telefon/dator strular
  • PRO Medlemsresor
    och mycket mer...

Medlemsavgiften är f.n. 324 kr/år där 200 kr går till Riksorganisationen, 64 kr till Distriktet och 60 kr till föreningen, PRO Bäckby.