Förening Bäckby

Digitalhjälp och Länkar

Här kan du få hjälp att att komma igång med din mobil eller surfplatta. Här hittar du också viktiga och roliga länkar att utforska.

Utvecklingen av IT-tjänster gå snabbt och det är inte lätt att hänga med. Vi vill gärna hjälpa till med att förmedla TV-program från SVT UR, Bibliotekens IT-hjälp och att du kan få hjälp från PRO-support. På det sättet kan du få tips och råd om de funktioner, appar och program som finns i våra datorer, mobiltelefoner och surfplattor. Häng på...

Det är otroligt vad man kan använda en mobiltelefon till idag. Du kan naturligtvis ringa till någon med mobilen och vill du se den du pratar med så går det också bra. Det är bara att koppla in mobilens skärm och kamera.
Du kan beställa varor, betala räkningar, boka resor, boka biljetter och via s.k sociala medieprogram ha kontakt med nära och kära på både kort och långt håll.

Men, hur gör man? Det vill vi hjälpa dig med, så att du kan få lite lagom kunskap om hur det går till. Titta på länkarna här bredvid och välj den du tror är bäst för det du undrar över, t.ex PRO:s IT-support. Där kan du ställa frågor och få hjälp av folk som kan, och det är gratis för PRO-medlemmar.
Du kan läsa tips och trix i punktform om hur man får till det med Bank-ID i telefonen eller surfplattan och en liten minneslista om att surfa tryggare på nätet.
Till sist så finns en länk till "Seniorsurfarna", en lite rolig och bra programserie från SVT UR. Du kan se hela eller delar av programserien. LYCKA TILL!!

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1