Förening Hammarö

Hammarö

hammaro@pro.se

Hej alla Pro-are!

Snart är våren här, men vi är fortfarande i pandemins klor, men vi har ändå smugit igång med studiecirklar, många är igång, och vi hoppas att fler kan starta. Hoppas att ni alla har fått er tredje spruta, då kan det kännas lite tryggare att delta i de aktiviteter som ändå är i gång.

Vi hoppas att det värsta snart är över, så vi kan återgå till det normala igen !

Vi som jobbar i styrelsen har haft några möten för att hålla verksamheten i gång. Vi har haft expeditionen öppen för att medlemmarna skall kunna nyttja vår blomsterfond för kondoleanser. Det mesta av vår verksamhet har kunnat rulla på under hösten, men nu är det lite svajigare. Vi följer nu myndigheternas rekommendationer dag för dag för att se när vi kan gasa för fullt, innan sommaren. Ni som inte skaffat Covidpass kan komma till expeditionen på PRO och få hjälp.

Mötesverksamhet

När vår mötesverksamhet kommer i gång igen hålls medlemsmötena i Folkets Hus, ca 6 ggr/år, på onsdagar med början kl 15;30. Före mötet pågår lottförsäljning i foajén på Folkets Hus. Där träffas vi och köper lotter och samspråkar. På våra möten försöker vi att ha ett aktuellt tema.

Medhjälpare

En så omfattande verksamhet som vi har kräver många händer. Kanske är just du den person som kan ställa upp med ditt kunnande för just ditt intresse. Hör av dig till oss i styrelsen i så fall.

Kondoleanser

Hos oss kan du lämna kondoleans då någon bekant eller släkting avlidit, minsta avgift är 100 kr och avkastningen går som trivselpengar till vårt äldreboende Djupängen. Kondoleans kan ringas in eller lämnas på vår expedition. Verksamheten under 2021 gav ett överskott på 10 000 kr.

Expedition

Vår expedition på Clevegården är fortsättningsvis öppen måndag-torsdag kl 10.00 -12.00. Tel. 054-51 35 77. Dit kan du komma och prata med oss i styrelsen, och lämna kondoleanser.

Resor

Vi har för närvarande ett antal planerade resor, men det finns naturligtvis en osäkerhet om hur det går att genomföra resorna. Så fort det lättar med restriktionerna kommer vi att meddela alla kringdetaljerna. Besök gärna vår hemsida för mer information, www.pro.se/hammaro Följande resor är inplanerade:

*3-dagars kryssning med Cinderella till världsarvet Höga Kusten ev. 29/5.

*2-dagars kryssning med splitternya Viking GLORY ev. aug-sept.

*5-dagarsresa till vackra TOSCANA med Specialresor, håller på att uppdateras. (Blev ju inställd p.g.a pandemin). Planerad till slutet av september.

* Visingsö o Gränna, förslag i mitten av maj.

* Havets Hus, Lysekil, förslag slutet av aug.

* Adventsresan, Julmarknad till Liseberg inkl. julbord.

Alla resor kommer att erbjudas, allt eftersom dom blir klara!

Programmet kan också komma att kompletteras/revideras, beroende på utbudet.

Hemsida e-mail

Vi har en egen hemsida som du kan besöka, vi försöker hålla den aktuell, den finns under www.pro.se/hammaro . Vi samlar på oss e-mailadresser till vilka vi gör utskick då och då. Hit kan du lämna din mailadress hammaro@pro.se

Medlemsmöten 2022

För närvarande har vi följande medlemsmöten inplanerade !

Medlemsmöte / Årsmöte Folkets Hus 16 febr. kl. 15.30

Medlemsmöte med Modevisning 16 mars 15.30 i Folkets Hus

Nya aktiviteter

Styrelsen hade i december ett möte där vi enbart diskuterade nya aktiviteter i föreningen. Vi kom bland annat fram till att vi skall pröva med:

Pubaftnar i Folkets Hus

Matlagningskurs för män

Linedance och Squaredance

Grillaktiviteter i Cleveparken

Öppna sommarcaféet igen m.m.

Trippelskrapet

Vårt eget lotteri, Trippelskrapet, är en lott som du kan köpa på vårt kansli, där du kan vinna upp till en miljon. Överskotten går till PRO:s verksamhet, varav 8 kr/lott går till vår egen verksamhet.

Så köp lotter och stöd Hammarö PRO:s verksamhet !

Föreningens Styrelse.

Ordf Thorsten Born 0708-14 04 97 thorstenborn45@gmail.com

Sekreterare Britt-Mari Persson 070-52 33 615 bm.I.persson@gmail.com

Kassör Monica Ohlin 070-26 44 857 ohlin.monica@gmail.com