Förening Tierp

Medlemsträff 9 april

Årets andra medlemsträff
Till vår medlemsträff den 9 april på Nathanaelgården kunde ordf Gert Berlin hälsa ca 100 medlemmar välkomna.
Välkomnade blev också PRO Västlands sångkör "Tonåringarna", Ann-Cathrin Larsson som informerade om vad Tierps Riksteaterförening erbjuder och Börje Wennberg som informerade om planerna för nytt Vårdcentrum i Tierp.

Sånggruppen "Tonåringar" inledde träffen, de sjöng och spelade visor av bl a Evert Taube, Sven-Ingvars och Tony Bernards. Mycket trevlig underhållning.
Börje Wennberg, med sitt uppdrag som landstingsråd, är väl informerad om hur planeringen för Vårdcentralen i Tierp löper på.
Det finns flera förslag på var nya ”Vårdcentrum” kan byggas, men det lutar mest åt att det byggs nytt vid parken mot Nathanaelskyrkan.
Arbetet beräknas komma igång under 2020 talet.

B W tog också upp många av de problem som belastar vår sjukvård och berättade hur man från politiskt håll med all kraft jobbar med att förbättra sjukvården i vår region som helhet.
Börje Wennberg är också ny medlem i PRO Tierp och hälsades speciellt välkommen till oss!
Det blev förstås kaffe och lotterier som sig bör och Gert tackade sedan alla för den goda uppslutningen.
Birgitta Bergman