Förening Tierp

Medlemsträff 12 nov

Medlemsträffen den 12 november med vardagsjuridik
Den 12 november hade PRO Tierp sin föreningsträff i Nathanaelgården.
Temat för dagen var vardagsjuridik,och Josef Borgström och Jennifer Karlsson från "Familjen Jurist" var inbjudna att presentera i stora drag vardagsjuridiken för oss pensionärer. Många intressanta och viktiga spörsmål fick vi svar på.

Nytt alternativ till "god man" är att skriva en framtidsfullmakt. Med en framtidsfullmakt undviker man risken att styras av en slumpmässigt utvald god man, utan man kan själv välja någon som man litar på - en nära anhörig eller vän.

Lennart Eriksson spelade och sjöng kända melodier.
Gert Berlin gav oss lite kommuninformation, bl.a hur det kommer att bli med pensionärsråden i kommunen.
Resekommittén informerade om resor. Iggesundsrevyn i jan, "Carmen" i feb och Vikingline , inspirationsresa i mars, i samarbete med samorganisation.

Kaffe och vinstdragning på lotteriet.
Ordförande Gert Berlin tackade för ett fint möte och hälsade välkomna till julfesten den 14 dec på Björken.
Birgitta Bergman