Förening Tierp

Medlemsträff 12 feb

PRO Tierp hade årets första medlemsträff måndagen den 12 februari på Nathanelgården.
Ordförande Gert Berlin kunde hälsa ett 80-tal medlemmar välkomna.
Fysioterapeuterna Anna Fornström och Emma Haglöf från kommunen hälsades också välkomna! Dagens tema var ”hjälpmedel” och de informerade om hjälpmedel som finns tillgängliga för att underlätta vardagen för oss pensionärer bl a. Emma visade bilder och berättade om vad som finns för att underlätta för oss äldre på ett bra och funktionellt sätt. Hon berättade om olika funktioner på hjälpmedlen och tipsade även om att det finns olika sorters rullstolar.

Det är medlemsservice i kommunen vi ska kontakta när behov av hjälp i det dagliga livet uppstår.
Anna fick alla att röra på sig. Hon visade olika enkla rörelser och alla deltagare var med och provade! Det behövs inga märkvärdiga redskap sa hon och hon poängterade hur viktigt det är att röra på sig minst en halvtimma om dagen för att få gång hela rörelseapparaten och må bra.
Dagens underhållare, Lasse Lindström och Larre Berglund, vilka nu efter 9 års uppehåll i det gemensamma också hälsades hjärtligt välkomna till medlemsmötet. Musiken var medryckande, det var många fina låtar som Lasse o Larre spelade och sjöng för oss, mycket trevligt. Kaffekommittén serverade kaffe med bröd, och lotteriutroparen Per delade ut många fina vinster.

Information om kommande resor fick vi av resekommittén, bl.a teaterresa till Stockholm i maj på "Galenskaparna", hemlig resa, och Jämtgården m.m.
Ett mycket trevligt och upplysande medlemsmöte. Stort tack till alla som ordnar så fint för oss medlemmar. Sammanfattningsvis kan man säga att detta möte var mycket uppskattat av deltagarna! Det var en väl genomförd information från kommunens hjälpmedelsgrupp och en stund av fantastisk musik av de återförenade musikerna!
Birgitta Bergman