Förening Tierp

Medlemsträff 10 sept

Årets femte medlemsträff
Till detta möte den 10 september var Lisen Garback från PRO riks inbjuden, hon informerade lite snabbt om bl.a syrelsesammansättningen på riks, stadgar och handlingsprogrammet. Mycket intressant.

Hon visade staplar på hur röstresultatet såg ut hittills. Rösträkningen beräknas vara klar på onsdag.
Hon berättade också om att PROs kursverksamhet på Gysinge, som besöks av hela landets PROare, nu även har filialer i Göteborg, Malmö och Stockholm.
Gunnel från ABF informerade om kurser, bl.a om hur vi kan förhindra telefonförsäljare och dörrknackare. Hon berättade att cirklar om porslinsmålning och släktforskning är populära.

Ca 80 medlemmare kom till träffen.
Inger och Skogis underhöll med medryckande musik och sång. Kaffe med bröd serverades och lotter såldes förstås.
Birgitta Bergman