Förening Månkarbo-Kyrkbyn

Skriv tabellbeskrivning här

Möten 2020

Grötfesten 2020

Den 8 januari inbjöds medlemmarna i PRO Månkarbo/Kyrkbyn till den traditionsenliga grötfesten i Idrottshallen Månkarbo.

15 medlemmar hade anammat inbjudan och de möttes vid ankomsten av fin musik av Lasses orkester från Skärplinge.

Gunnar Mårtensson hälsade samtliga välkomna och givetvis ett särskilt välkommen till dagens underhållare Lasses samt att han delgav programmet för dagen.

Därefter tog grötgeneral Funke över och dirigerade köerna till gröt- och skinkmackebordet.

Under maten spelade Lasses känd musik för vår ”åldersgrupp” och som uppskattades av publiken. Allsång med flera sånger av Owe Törnqvist stod även detta på programmet.

Lasses hade även tillskapat en musikfrågetävling med bla tema från PRO Månkarbo/Kyrkbyn och dess aktiviteter inom föreningen.

Kaffe med fina bakverk serverades och dragning i Friskvårdstävlingen genomfördes med Gerd Funke som segrare. Tillställningen avslutades med lotteridragning där 54 lyckliga vinnare kunde hämta priser från det dignande vinstbordet.

Gunnar Mårtensson tackade Lasses samt team Karin Bergströms kaffekommitté och team Majvor Karlssons lotteriteam. Till sist påmindes om årsmötet i Tierpsgården Kyrkbyn den 12 februari.

Bertil Gunnarsson