Förening Månkarbo-Kyrkbyn

Foto: Viveka Gunnarsson

Information från resegruppen

Dagsresa planeras i maj. Mer information kommer på medlems mötet i mars.

Kryssning till Höga Kusten: 11-13/6 ca. 2800 kr/pers.
Inkl. buss till Stockholm, båtresa, två buffémiddagar, två frukostar och del i insidehytt för två.
Endast intresseanmälan tills vidare.

Skördefesten på Åland 20/9: 1025 kr/pers.
Inkl. buss, båtresa med Eckerölinjen, lunch på ditresan, fisk-skaldjursbuffé på vägen hem.
Anmälan kan göras nu.

Anmälan till samtliga resor ska göras till:

Tord Nilsson Tel 079-3363414 och Carina Nilsson Tel 073-6434004

REGLER FÖR AVBOKNING AV RESOR PRO/SPF

Resor som faktureras direkt av t ex rederier eller bussbolag.

Bokningen är i dessa fall helt en fråga mellan den resande och reseföretaget där den resande själv bör ha kännedom om företagets avbokningspolicy. Den resande kan i vissa fall, som alternativ till avbokning, själv skaffa en annan resande (observera att vid sjöresor ska då ett nytt personnummer anmälas till rederiet/reseföretaget).

PRO har i dessa fall inget ansvar men kan givetvis, om reservlistor finns, medverka till att underlätta ett byte av resande.

Resor som betalas direkt till PRO/SPF som reseansvariga.

Avbokning ska ske så snart som möjligt före resan och senast en vecka före, om återbetalning av hela beloppet ska ske. Om avbokning sker senare än en vecka innan, eller att man uteblir utan anmälan faktureras halva resekostnaden eftersom t ex mat och inträden kan vara förutbetalda/bokade.

Skaffa i första hand ersättare!

Ovanstående gäller även i de fall resan betalas vid påstigning på bussen.