Förening Öregrund

OM KRISEN ELLER KRIGET KOMMER

VIKTIG INFORMATION TILL SVERIGES INVÅNARE

FOLKLÅDAN. Beredskapslåda till medlemspris. 2023-01-15

Folklådan är speciellt framtagen för våra medlemmar. Det är högklassiga produkter som du beställer och betalar på nordwaystore.se genom att logga in och bekräfta att du är medlem. Länk till FOLKLÅDAN Länk till annan webbplats.

Innehåll:
• Trangia spritkök 25-1 UL (behöver kompletteras med rödsprit)
• Tändstickor
• Multivevradio med solceller, LED-ficklampa och 2000 mAh powerbank. FM/AM-radio. SOS Alarm. Laddbar via USB-C, handvev och solpanel.
• Vattendunk, 10 liter
• Vattenreningstabletter, renar 100 liter vatten
• Räddningsfilt, 160 x 210 cm. Reflekterar 90% av kroppsvärmen, vind- och vattentät.
• Första-hjälpen-kit

Försvarsutbildarna, utbildning, hemberedskap:
Vad gör du om mobilen är död, internet har slutat fungera och ljuset inte tänds när du slår på strömbrytaren?
Kan du hantera en situation när det inte finns el eller vatten under flera timmar, ja kanske flera dagar?
Det är några av de frågor som vi kan ställas inför om det inträffar en kris i vårt samhälle.
UTBILDNING & KUNSKAP
HEMBEREDSKAP

Extern länk till: UTBILDNING & KUNSKAP
Extern länk till: HEMBEREDSKAP