Förening Vaksala-Danmark

Studiecirklar

Klicka på +-tecknet så finns det utförligare information om studiecirkeln. All vår cirkelverksamhet sker i samarbete med ABF.

Välkommen till bokcirkeln vi har i samarbete med Sävja kulturcentrum.
Vi läser olika böcker som vi sedan diskuterar. Vi träffas en gång i månaden på torsdagar kl. 14.00 - 16.00 i Sävja bibliotek, konferensrummet.

Torsdag den 5 september kl. 14.00. Start för bokcirkel i Sävja kulturcentrum. Med fortsättning den 3/10, 24/10, 21/11 och 12/12. Anmälan senast den 2 september till a.karen@telia.com

Onsdag den 11 september Start för släktforskning kl. 09.30 och kl. 12.30. Med fortsättning nio onsdagar med början på Danelid. Anmälan senast den 5 september till marit.farnlof@outlook.com. Kostnad 300 kr/termin.

Torsdag den 12 september. Start av kursen ”Lär känna din telefon” med tre tillfällen kl. 10.00 – 13.00 för att lära dig använda din smarta telefon i samarbete mellan PRO Uppsala och ABF. Lokal är ABF-huset på S:t Persgatan 22 B. Anmälan senast den 5 september till info.uppsala@abf.se. Kursen är gratis med max 8 deltagare.

Motsvarande kurs kommer också att ges med start den 7 november.

Andra Studiecirklar/Föreläsningar

UPS Uppsala Pensionärsföreningars Samarbetsråd