Förening Vantör

Om oss

Våra medlemmar bor huvudsakligen i stadsdelarna Högdalen, Bandhagen, Örby, Rågsved, Hagsätra inkl. Ormkärr i södra Stockholm.

PRO-medlemsmöte feb 2020 i Vantörs kyrkas församlingssal

PRO VANTÖR
Vi är en mycket aktiv förening med många cirklar och övriga aktiviteter. Se under "Cirklar, möten och övriga aktiviteter".

Vi har för närvarande drygt 400 medlemmar i stadsdelarna Högdalen, Bandhagen, Örby, Rågsved och Hagsätra inkl. Ormkärr i södra Stockholm. Åldersspannet bland våra medlemmar sträcker sig från 62 till 103 år.

Alla som har någon form av pension eller motsvarande är välkomna som medlemmar i PRO. Samboende med en medlem kan också bli medlem i PRO.

Medlemsavgiften för PRO är 390 kr. Avgiften fördelas enligt följande: PRO Riksförbundet 200 kr, PRO Stockholms distrikt 60 kr och PRO Vantör 130 kr.

Som ny medlem får du ett inbetalningskort från PRO Riks, så du ska inte betala medlemsavgiften till PRO Vantörs PG-konto, utan vänta på inbetalningskortet från PRO Riks.

I PRO-medlemskapet ingår en mängd olika förmåner som medlemsrabatter genom PRO Mervärde Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., medlemstidningen PROpensionären, utvecklande studier, fri datasupport, PRO medlemsresor och försäkringar. Närmare information hittar du under "Förmåner" Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Bli medlem här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vår styrelseledamot Ulf Gran är ordförande och Anita Eliasson ersättare i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltnings pensionärsråd (SPR) . Frågorna i pensionärsrådet handlar om boende, vård, pensioner, kommunikationer och andra samhällsfrågor som behöver påverkas för att äldres rättigheter ska tas tillvara.

De övriga PRO-föreningarna i Enskede-Årsta-Vantör är PRO Enskede, PRO Årsta och PRO Stureby.