Förening Stureby

Björn Carlsson underhåller oss.

På vårterminens sista medlemsträff 12 /5 2022 var vi 31 medlemmar som firade vårens ankomst med en sill lunch i vår lokal. Vi gästades av trubaduren Björn Carlsson som spelade och sjöng finstämda vårsånger för oss.

På dagens medlemsträff (7 april) informerade Ann-Sofie Mjörning Globen- Polisen och Christan Hollman volontär hos Polisen om Brott mot äldre.
En sammanfattning av deras information hittar du under rubriken "Viktig info!!! Läs den!

På medlemsträffen torsdag 10 februari underhöll Björn Hemstad oss med ett Elvis-program. Mycket bra o underhållande med fina låtar, anekdoter, bildspel och skönsång. Härligt! Dessutom firade vi Fettisdagen i förskott med nybakad semla och kaffe.

Medlemsträff 12 Oktober

På höstens första medlemsträff 8 september 2022 gästades vi av dietisten Malin Ljung från Enskede Årsta Vantör stadsförvaltning. Hon berättade litet om vad vi 65+ bör tänka på vad gäller kosten - Mycket intressant o lärorikt!

Synd bara att vi saknade en del av våra medlemmar - hoppas vi ses på nästa medlemsträff i oktober!

Till dagens (13.10 2022):s medlemsträff kom ett 30-tal medlemmar för att tillsammans njuta av kaffe o smörgås, samtidigt som vi blev underhållna av trubaduren Hasse Lind med kollega Eva Stivertz. De bjöd på ett mycket trevligt och varierande visprogram. Därefter informerade ordföranden om våra pågående aktiviteter - it-utbildningen, månadens kommande promenader och kulturbesök. Dessutom har Enskede Rackethall bjudit in oss PRO-medlemmar till öppet hus. Därefter förrättades lottdragning i vanlig ordning - en av oss hade otrolig tur och kammade hem både blomma på entrébiljetten och ytterligare tre vinster! Storslam - stort Grattis!!

Vid dagens (10 november) medlemsträff fick vi besök av Enskede-Årsta Hembygdsförenings ordförande Hans Antvik. Han berättade litet om hembygdsföreningen, som bildades 1987. De har ofta bildvisning/föredrag på programmet samt promenader i de olika områdena. Vi fick även se o lära oss om Enskedes historia - mycket intressant! För mer info om föreningen se deras hemsida Länk till annan webbplats.

Vid årets sista (decmber 2022) medlemsträff var vi ett 30-tal medlemmar som träffades och avnjöt risgrynsgröt och skinksmörgås. Under det efterföljande kaffet genomfördes en musikquiz, som vi i styrelsen hade konstruerat. Det blev en jämn kamp om pallplatserna där Catherine Holst till slut segrade, en halv poäng före tvåan och en poäng före trean. Grattis Catherine! Avslutningsvis så informerade vi i styrelsen om höstens återstående aktiviteter och om vårprogrammet som är under utformning och som kommer att distribueras i början av januari.