Förening Kungsholmen

Resor

Vi samarbetar med andra innerstadsföreningar vid planering av resor.
För mer information och anmälningar kan du kontakta respektive person som anges i texten.

KULTURFESTIVAL Pdf, 2.7 MB. torsdagen den 15 augusti i Säterdalen

Från PRO-distriktet i Stockholm kommer vi att åka med ett flertal bussar från några uppsamlingsplatser. Resan kommer att vara gratis men du får betala 100 kronor per person för fika på vägen till Säterdalen. Det är gratis entré till Kulturfestivalen.
Du får mer information om avreseplats och hur du kan betala avgiften för fika när vi fått din anmälan.
Du anmäler dig via epost kungsholmen@pro.se.
Bjud gärna med en vän, som inte behöver vara medlem i PRO. Det finns ett begränsat antal platser så var snabb med din anmälan senast den 2 maj.

Programmet för kulturfestivalen innehåller bl a showen "A date with Elvis", dans i rotundan till Löfgrens orkester, tal av PRO:s ordförande Åsa Lindestam och Kalle Moreus med bandet "Hej Kalle" underhåller från parkens stora scen.
Evenemanget börjar kl 11.00 och håller på till ca kl 17.00.
Se annonsen här Pdf, 2.7 MB.

Hemlig resa den 30 maj -- FULLTECKNAD

Varken pris eller avresetid är klart i skrivande stund. Vi startar från Göta Lejon, Götgatan 55. En dag fylld med gammalt och nytt, historia och nutid och många sevärdheter.

Intresseanmälan till Maj Lovén tel 073-392 97 21 eller majlo1946@gmail.com
senast 28 april. Tidig intresseanmälan rekommenderas.

Researrangör Högbergs Buss som fakturerar varje enskild resenär.

Onsdag 17 juli – måndag 22 juli resa till Midnattssolens land
Kiruna, Ishotellet och Inlandsbanan

Pris: 12 650, tillägg enkelrum 1 660 kronor.
I priset ingår bussresa, del i dubbelrum, 5 middagar, 5 frukostar och 1 lunch.
- Guide i LKAB:s gruva
- linbanan Aurora Sky Station
- entre och guide i Ishotellet
- guide i Jukkasjärvi sameviste inkl lunch
- Inlandsbanan Gällivare – Jokkmokk
- Attje Museum med guide samt reseledare.

Detaljerat dagsprogram samt intresseanmälan görs senast 6 maj till borr.christina@gmail.com eller tel 070-585 54 13.

Arrangör: Högbergs Buss som fakturerar varje enskild resenär.

Annorlunda Åland med start under vecka 36 (2 -5 september)

Vi åker till Åbo, kliver av tidigt morgonen därpå. Guidning i Åbo och vi fortsätter till Osnäs. Därifrån åker vi vägfärja till Åva och övernattar på pensionat Gullvivan. Morgonen därpå lämnar vi denna ö och fortsätter till Ålands fastland. Vi åker senare med båt från Mariehamn mot Stockholm, som vi kommer till 18.55.

Intresseanmälan till Maj Lovén PRO Katarina 073- 392 97 21 eller majlo1946@gmail.com så snart som möjligt och så snart mer detaljer är klara så får ni mer information via e-post.

Researrangör Vikingline och Björcks resor som fakturerar varje enskild resenär.

Här hittar Länk till annan webbplats. du länk till PRO riks medlemsresor.