Förening Hässelby-Villastad

Årets fjärde möte, ett vårmöte

Nils Assarsson

Inger Palm öppnade mötet och önskade oss och några nya medlemmar välkomna. Kicki Bonér grattades med sång och en liten present på sin födelsedag, just idag. Bo Styrsven gav oss en upplysning om varför vi firar Valborg, vårfest, brasor, fyrverkerier studentsång. Vissångaren Nils Assarsson sjöng och berättade om Olle Adolphson. Olle började på 50-talet ett samarbete med Beppe Wolgers som bl.a. resulterade i "Det gåtfulla folket. "Trubbel", som Olle gjorde efter en dröm. Nils framförde även Gustav Lindströms visa som blev riktigt bra, för en sångare från Blekinge. Han puffade även för svts program som finns på svt Play. Rapporter: 1 maj cafét öppet 11-13. 20 maj Koppargården 15.00 öppet hus för information. 1 juni Veteranbilar vid FH på em. 12 maj mopedrally som startar vid Riddersviks "Hantverksladan". Studier: Rakel Storne berättade att Bo Styrsven har tankar på en cirkel om slott i Stockholms närhet. Resor: Inger puffade för Birka-Björka 23 maj priset blir 550:- resa, guide, inträde. Ring Inger för mer info 073-922 65 01. 10 Juni sommarfesten blir på Granskogsvägen 50, SKB husen vid Lövstavägen. Även info om Julbordsresan med Ekerö-linjen 5 dec. 800:-. För hösten finns förslag om Vira Bruk, Bröderna Andersson, Helsingfors, teaterbesök och Bommersvik. Avsluningen med lotteriet gick som vanligt, nära.