Förening Hässelby-Villastad

Årets femte möte, ett sommarvarmt möte

abba carl mannus palm

Inger Palm öppnade mötet och önskade oss och en ny medlem välkomna. Vi godkände dagordningen. Tuula Jirner informerade oss om Yoga för seniorer som kommer att starta den 27 aug i Folkets Hus. Hon hade med sig ett informationsblad som några nappade på. Carl Magnus Palm höll sedan ett föredrag om ABBA "Sveriges största popgrupp genom tiderna". Vi fick en intressant stund från början av starten av deras historia, en bra sammanfattning som kompletterade det man sett på TV i vår. Det blev många små snuttar från deras tidigaste låtar fram till 80-talets. Samarbetet med Stickan Andersson gjorde dom välkända i hela världen och han avslutade som sig bör med "Thank you for the music". Rapporter: Från Rotary har Ewa Bertram , vår vice ordförande, blivit utsedd som "Årets Eldsjäl" priset får hon den 11 juni med lunch på Hässelby slott. Grattis! Post Nord är borta från Åkermyntan. Vi har skrivit och klagat, dom letar efter en ny lokal i närheten. Inger har två nykläckta duvor på sin balkong, kanske brevduvor? Ekonomi: "Sommarfesten" anmälningslistor fanns på alla bord, välj wraps och betala, det finns gott om plats. Studier: Bo Styrsven och Rakel Storne jobbar lite, men önskar förslag på fler. Resor: Inger redogjorde för det som kommer, bla Bommersvik, Åland skördemarknad hos Björklunds. Julresan den 5 dec. Boule: Från och med vecka 23 spelar vi boule utomhus måndagar och onsdagar mellan kl. 10-12. Cafeet avslutas den 29 maj med mingel med stadsdelsnämnden. Då blir det korv, hamburgare och godis, läsk mm, allt gratis . Lotteriet, va! Inte i dag heller, men nästa...