Förening Hässelby-Villastad

Årets tredje möte även vårt Årsmöte

Inger Palm öppnade mötet och önskade oss och några nya medlemmar välkomna. Sedan Parentation för våra bortgångna vänner. Vi godkände dagordningen för vårt årsmöte och välkomnade Gunnar Lindgren, (ordf, Hässelby strand) att leda årsmötet tillsammans med Charlotte Bankå, vår sekreterare. Ewa Bertram och Lasse Lundström ska justera dagens protokoll och vid behov vara rösträknare, Gunnar fortsatte med verksamheten för året, vilken godkändes och lades till handlingarna. Nils Lampa redogjorde för det ekonomiska, vilken beslöts att godkännas och lägga till handlingarna, likaså revisionernas berättelse godkändes och ansvarsfrihet för styrelsen beviljades. Inga arvoden till styrelsen utgår, oförändrat. Vi beslutade att styrelsen skall bestå av 7 ledamöter och 3 ersättare. Val: ordf Inger Palm, kassör Gunnar Bengtsson, sekr Charlotta Bankå, ledamöter: Ewa Bertram. Rakel Storne, Ulla Nilsson och Bengt Mellbom. Ersättare: Lars Pernsäter, Monica Solman och Christina Bonér. Revisiorer: Lars Älvesand och Nils Lampa. Val av valberedning: Birgitta Tylin, Helena Hersén och Gunnel Zetterlund. Verksamhetsplanen för 2024 godkändes. Sedan underhållning av IEDUO en duo "med sång och musik som passar alla". En blandad och finstämd sång- och musikstund som passade oss, bla artister som Robert Broberg, Elvis, Monica Z, Eva Dahlgren. Ett gitarrsolo som måste ha tagit många timmar att träna in, fick välförtjänta applåder. Och slutligen Lotteriet som fick många att glädjas med bla Påskägg.