Förening Segeltorp

Årsmöte 13 november 2021

Curt Hansson leder årsmötet

Års- och Höstmöte 13 november 2021

Efter 18 månaders coronaisolering kunde vi hålla vårt första fysiska möte som var ett kombinerat års och höstmöte.

Mötesordförande var PRO Stockholmsdistriktets Curre Hansson, som snabbt lotsade oss igenom dagordningen på både års och höstmötet. Han höll därefter ett kort anförande om den dåliga representationen av 65 + are i riksdagen. Vi kan genom att kryssa äldre personer på valsedlarna få fram kandidater som förstår de äldres situation väl och kan föra vår talan.

Sonja berättade sedan om våra kommande aktiviteter. En nyhet är ett möte om konsumentfrågor från de äldres perspektiv, konsumentombudsmannen i Huddinge kommer till Magasinet den 23 nov kl 13:00. Anmälan till Margareta 070-427 04 41.

Data för dej är nu på vissa måndagar och Gunnar Friborg har datasupport i samband med medlemsmöterna.

Under knappen "Aktivitetskalender" på hemsidans startsida finns alla aktiviteter inlagda.

Ellika presenterade "Kalle med Jättebandet" som underhöll oss med vår generations dansmusik. Några danssugna tog en svängom till musiken.

Mötet avslutades på sedvanligt sätt med lotteri, några lyckligt lottade gick hem med vin eller kaffe.

Kalle mrd Jättebandet

Kaj och Lillian med kalenderlista