Förening Segeltorp

Länkar

Här samlar vi länkar som är viktiga för föreningen.

Information om aktivitet inför valet september 2022

Politikerna som väljs är valda av oss och förväntas därmed också arbeta för vårt bästa. För att komma dit måste vi få till stånd en betydligt bättre dialog än som har varit fallet hittills. Detta gäller både före och efter valet.

Vi har haft två hearing kvällar på Folkes, 17 och 19 maj. Dessa kvällar finns inspelade. Här är länken till inspelningarna (2 st. en timme vardera) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Därefter har vi haft uppföljningsmöte med varje parti för att få dem att vara uppmärksamma på våra frågor. En rapport finns också på denna länk Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.! Nedanstående några av våra mest akuta frågor:

Får vi

• Digital fixare? - De flesta partier är ointresserade!
  • Mellanboende? - Intresse finns! Men När och Var?
  • Äldreombudsman? - Tre av tio partier är med på det!
  • Pensionärer på valbar plats? - Vi kryssar en pensionär!
  • En Äldrevänlig kommun? - Arbetet påbörjas under hösten 2022!

Givetvis kommer vi att arbeta med uppföljning av politikernas löften under kommande mandatperiod.

OM OSS
Till vår sida