Förening Segeltorp

Aktiviteter hos andra aktörer

Segeltorps kyrka

Segeltorps kyrka (hämtad från Google maps)

Helhetshälsa - om vikten av inre och yttre hållbarhet.

Den 12 april 2024 kl. 14:00 kommer Huddinge kommuns hälsopedagog och håller föredrag om hälsa.
Anmälan krävs senast 10 april.
Se affischen här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Segeltorps seniorträff

Seniorträffen är en kommuna verksamhet som lånar lokal av Segeltorps kyrka, som också är medarrangör på några av temadagarna.

Seniorer, anhöriga, närstående och seniorvolontärer är välkomna. Det kostar inget. Kaffe med påtår kostar 10 kr, vill du ha bulle också kostar det 15 kr.

Verksamheten är öppen tisdagar 9:00-15:00 (utom röda dagar)

Länk till Huddinge kommuns inform Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.ation om Seniorträffar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Segeltorps IF inbjuder till Gå-fotboll för 55+

Både damer och herrar, ingen bokning. Gratis. På länken nedan kan du se Segeltorps IF:s infomration om gåfotbollen och när träningarna/träffarna är.
Klädsel: Gympaskor.

Länk till Segeltorps IF om gåfotboll Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Mer information om gåfotbollen här Pdf, 493.1 kB, öppnas i nytt fönster.

PRO Hudinge Samorganisation har samarbete med ABF Huddinge

Formellt kallas detta samarbete ABF PRO Akademin. Varje termin tas ett program fram. Programmet består av underhållning och/eller föredrag. De flesta arrangemang kostar en liten slant, som är lite större om man inte är medlem i PRO. Kostnaden anges per evenemang.

ABF har egna evenemang

Se deras webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Trygghetsringningen i Huddinge

Trygghetsringningen är en ideell verksamhet som drivs av PRO Segeltorp och SPF Huddinge och som stöds av social- och äldreomsorgsförvaltningen i Huddinge kommun och Röda Korset i Huddinge. Trygghetsringningen går till så att pensionärer som anmält sig varje dag före kl. 12 ringer en telefonsvarare. Medlemmar i Veterankedjan lyssnar därefter av telefonsvararen och prickar av på lista. Om någon inte ringt rings denna person upp. Om då inte någon svarar ringer Veterankedjan upp någon av de angivna kontaktpersonerna.

Tycker du att det skulle kännas tryggare för dig och dina närmaste om någon varje dag tar reda på att du mår bra?

Då ska du anmäla dig till Trygghetsringningen. Det är en kostnadsfri tjänst som Veterankedjan erbjuder

• Alla ensamboende pensionärer i Huddinge som inte har hemtjänst.
  • Dig som vårdar en sjuk make eller maka.

Om du har trygghetslarm är detta ett komplement.

Vill du hjälpa oss?

För att göra en social och medmänsklig insats, som varken är svår eller betungande hör av dig till oss. Vi i Veterankedjan Pdf, 110.5 kB, öppnas i nytt fönster. behöver fler medhjälpare.