Förening Centrala Huddinge

Medlemmar berättar

Här kan du som medlem i text och bild berätta om dina intryck från en resa, utflykt eller någon aktivitet av allmänt intresse

Sightseeing genom framtida Huddinge

I strålande septemberväder samlades ett gäng på 54 personer - PRO-are med vänner - på Paradistorget i väntan på en buss som skulle ta oss runt i Huddinge kommun. Resan var förtjänstfullt arrangerad av Birgitta och föredömligt guidad av Kent Jakobsson från PRO Fullersta.
Temat för resan var att passera områden med planerad byggnation av bostäder - en för kommunen grannlaga uppgift mot löftet till Region Stockholm att de närmaste åren produ­cera 18000 bostäder i utbyte mot finansiering av spårväg syd.
Bussen kom och före start redogjorde Kent för planerna kring det nya kommunalhuset och lite till för en dryg miljard. Men vårdcentralen – vart ska den ta vägen? Fortfarande klias i huvuden så mjällen ryker – lämpliga lokaliteter i centralt läge saknas..........forts:

Läs hela artiken med fotografier HÄR Pdf, 784.5 kB, öppnas i nytt fönster.