Förening Tullinge

Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Skön träning med Starka seniorer vid Elgentorp

Vi blir bara starkare och starkare!

Det är stärkande på många sätt att unna sig tid för träning. Vi tränar utomhus i nästan alla väder. Starka seniorer är en träningsform där du tränar styrka och balans med den egna kroppen och med hjälp av tyngder, gummiband och balanspinnar.

Det är Korpen Huddinge/Botkyrka som leder träningen och du som är medlem i PRO Tullinge får rabatt på terminsavgiften.

Dagens träning bland höstlöven

Annelie Hollén körde hårt med oss på dagens träning och det kommer nog att kännas i morgon. Men du tränar efter din förmåga och väljer tyngder - även om det är bra att utmana sig själv - efter dagsform och hur du kan belasta kroppen. Du kan alltid avbryta om det blir för tungt och göra balansövningar i stället. Annelie föreslår även flera alternativa övningar.

Vi tränar på planen strax nedanför Elgentorp. Där har vi bra med plats och det ligger i lä, så det är lugnt även om det blåser hårda vindar.

Prova på pass

Första passet är alltid ett prova på pass och kostar ingenting. Sedan väljer du själv om du vill fortsätta. Det återstår många träningspass under höstterminen som sträcker sig ända till 7 december.

Vi tränar på torsdagar kl 15.30 - 16.30. Välkommen du också!

Text o foto: BS

Text: BS