Förening Tullinge

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Full aktivitet på Elgentorp idag

Mobilträning, Släktforskning och Människans vara samtidigt.

Mobilträning

Behovet av mobilträning är stort. Idag den 12 oktober är det helt fullsatt i styrelserummet när Britt Arenander och Jan Vikström håller i dagens träningspass!

Roligt är också att medlemmar i gruppen hjälper varandra. Det är precis så det är tänkt att vara. Det finns så många frågor och områden att testa och bli bekväm med.

Det första alla får göra är att logga in på Elgentorps wifi. Sedan följde en rad frågor och genomgång på TV-skärmen och eller praktisk hjälp på telefonen eller plattan.

Två nya pass mobilträning är inbokade under höstterminen

Onsdag 16 november kl 13 - 15

Onsdag 14 december kl 13 -15

Släktforskning

I stora Ateljen pågår samtidigt den nya grundkursen i släktforskning, även den med många deltagare,

Människans vara

En trappa upp hållerl filosofi-gruppen som nu är väletablerad till och diskuterar en rad angelägna frågor om livet och vad som händer i världen.

Viss logistik att tänka på

Vi noterar att med flera grupper som har verksamhet samtidigt behöver vi få logistiken att fungera. Ett och annat behöver också fyllas på.

Men alla får kaffe och med öppna fönster även luft!

Text och foto BS

Text: BS