Distrikt Stockholms län
brevlådor

Årsmöte

Här finns informationfrån distriktets högsta beslutande organ.

Årsmötet 2024

114 engagerade ombud strömmade till årsmötet 11 april

114 engagerade ombud från PRO-föreningar runt om länet strömmade till Hallunda folkets hus den 11 april för att besluta om ny styrelse (se vilka som ingår under Öppnas i nytt fönster.Aktuellt Öppnas i nytt fönster.) samt att godkänna och besluta om övriga årsmöteshandlingar, som årsredovisning, budget, ny verksamhetsplan, ombud till PRO:s mellankongress och att ha samma medlemsavgift som tidigare.

Efter effektiva förhandlingar under ungefär en och en halvtimme, var det dags för det övriga programmet under årsmötet: Kampanjstart och grupparbeten om tillgängliga bostäder för äldre, danspass och hur vi ska jobba med klimat och hållbarhet i PRO-föreningen.

I grupparbetena skrevs slagkraftiga onliners inför kampanjen Tillgängliga bostäder för äldre. Läs vår sammanställning av texterna. Pdf, 111.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Nedan kan du se ett bildspel från årsmötet och läsa årsmöteshandlingar. Protokollet från årsmötet läggs ut på hemsidan när det är klart.