Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Nya styrelsen gör tummen upp

Distriktets nya styrelse, som valdes vid årsmötet i Hallunda Folkets hus den 11 april, gör tummen upp inför det nya verksamhetsåret.

Stående på bilden, från vänster: Lars Sundberg, PRO Norrtälje, Bo Irsten, PRO Kransen-Åsen, Birgitta Strinnlund, PRO Tullinge, Agneta Enbom Holz, PRO Järfälla, Dan Karlsson, PRO Saltsjöbaden, Ingvar Wallin, PRO Östra Södertälje, Kari Nortemo, PRO Sollentuna, Britta Kärnström, PRO Östermalm och Alf Andersson, PRO Enskede. Sittande från vänster: Kicki Fjellström, PRO Sundbyberg, Elsie Mann, PRO Sollentuna,Janne Boman, PRO Täby och Curre Hansson, PRO Kärrtorp (ordförande). Saknas på bilden gör Yvonne Wheeler, PRO Vällingby.

Förutom ny styrelse beslutade de 114 ombuden att godkänna och besluta övriga årsmöteshandlingar, som årsredovisning, budget, ny verksamhetsplan, ombud till PRO:s mellankongress och att ha samma medlemsavgift som tidigare.

Efter effektiva förhandlingar under ungefär en och en halvtimme, var det dags för det övriga programmet under årsmötet: Kampanjstart för tillgängliga bostäder för äldre, danspass och hur vi ska jobba med klimat och hållbarhet i PRO-föreningen.

Läs mer om det övriga programmet och se trevligt bildspel från årsmötet under fliken Årsmöte. Öppnas i nytt fönster.

Text: Ragnvi Svärd