Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Rekordmånga anmälda till årsmötet

Rekordmånga ombud, 129 st ombud från 58 föreningar är anmälda till årets årsmöte den 11 april i Hallunda Folkets hus. Till årets årsmöte är det extra många handlingar eftersom distriktsstyrelsen har beslutat att slå ihop årsmötet och höstmötet.
Och det bjuds på mycket mer, som dans och start för kundskap och diskussioner om distriktets stora bostadskampanj Tillgängliga bostäder för äldre!

Men allra först under årsmötet kommer ombuden att besluta om Årsredovisningen 2023. Den är ett kort övergripande dokument som beskriver distriktets verksamhet i stora drag och ekonomin. Det är ett viktigt dokument att läsa.

Här följer alla bilagor som är utskickade till ombuden inför årsmötet:

Bilagor

Program för distriktets årsmöte Pdf, 48.5 kB, öppnas i nytt fönster.

Förslag till dagordning Pdf, 47.9 kB, öppnas i nytt fönster.

Årsredovisningen 2023 Pdf, 556.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Verksamhetsberättelsen 2023, som beskriver mer detaljerad vilken uppgift distriktet har och vad distriktet har gjort Pdf, 212.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Redovisning av förtroendevalda som har ingått i distriktets verksamhet 2023 Pdf, 75.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Balans- och resultatrapport som beskriver distriktets ekonomi mer detaljerad Pdf, 85.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Revisionsberättelse Pdf, 727.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Rapport från oberoende revisor Pdf, 706.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Valberedningens förslag om arvode 2024 Pdf, 51.9 kB, öppnas i nytt fönster.

Valberedningens förslag till styrelse 2024 Pdf, 65.9 kB, öppnas i nytt fönster.

Motioner med yttrande Pdf, 121.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Mellankongressen 2024

Bilaga

Valberedningens förslag till ombud till mellankongressen Pdf, 76.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Framåtblick och beslut om distriktets verksamhet 2024-2025.

Bilagor

Verksamhetsplan/inriktning 2024-2025 Pdf, 258.1 kB.

Budget 2025 Pdf, 67.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Medlemsavgift 2025 Pdf, 29.4 kB, öppnas i nytt fönster.

Tanken är att vi ska klara av dessa beslut innan lunch. Sedan ska vi tillsammans efter lunch starta Kampanjen ” Tillgängliga bostäder för äldre”. Om du har bilder på bra tillgängliga bostäder, ta gärna med dem till vår utställning.

Är du behov av texttolkning av mötet måste du kontakta oss omgående via mail till: info@stockholm.pro.se.

Program och dagordning får du vid registrering, övriga handlingar visas digitalt.

Varmt välkommen! Vi ses i Hallunda Folkets hus!

Adressen är Hallunda Folkets hus. Borgvägen 1, Hallunda.

Text: Ragnvi Svärd