Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Fortsatt kampanj med glädjande besked

Kampanjen Bättre boende för äldre fortsätter och glädjande är att PRO:s mellankongress den 4 juni antog ett nytt bostadspolitiskt program (länk till programmet, se nedan).

På bilden ovan demonstrerar PRO:are från PRO Vantör med kampanjplakat utanför Högdalens t-banestation.

Från PRO Lidingö rapporteras att föreningen deltog i Tillgänglighetsdagen den 16 maj där politiker, tjänstemän, och personer från olika föreningar deltog. PRO Lidingö informerade om behovet av tillgängliga bostäder med rimliga hyror för äldre personer och att hissar och bör finnas i alla trevåningshus samt även portöppnare. Sven Erik Wånell, PRO Lidingö, föreläste om den kartläggning som PRO Lidingö nu arbetar med. Man kartlägger bland annat hur äldre personer bor på Lidingö, sett ur ett tillgänglighetsperspektiv.

PRO Fullersta deltog den 1 juni i Huddingedagen i Sjödalsparken. Tanken var att värva fler medlemmar som de hoppas dyker upp när aktiviteterna sätter igång efter sommaren.

Fler föreningar har demonstrerat se fina bilder under fliken
Kampanj Tillgängligt boende Öppnas i nytt fönster..

Läs PRO:s nya bostadspolitiska program Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Text: Ragnvi Svärd