Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Kurs i Natur och friluftsliv för friskvårdsansvariga

Nu har du som är friskvårdsansvarig chans att gå en ny inspirerande kurs i Natur och friluftsliv under år 2024. Två kurser är på gång, en till våren och en till planeras i höst. Men båda kurserna behöver din anmälan snarast!

Kursen Natur och friluftsliv, som sker på våren är en nationell kurs på PRO:s folkhögskola. Den andra kursen planeras till hösten av PRO Stockholms län, i samarbete med PRO:s folkhögskola.

Båda kurserna riktar sig till friskvårdsansvariga i föreningarna.

Men det är bråttom med anmälningar till kurserna! Kursen på PRO:s folkhögskola behöver din anmälan senast 15 december. Anmäl dig till kursen via e-post kurser@pros.fhsk.se Läs information om kursen i
informationsbladet kursen Natur och friluftsliv på PRO:s folkhögskola. Pdf, 539.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Distriktets kurs planeras att starta under hösten 2024. Me vi behöver veta, för planeringens skull, hur många som är intresserade. Anmäl därför snarast ditt intresse för kursen till Annika Lindblad Nieminen, e-post annika.lindblad-nieminen@stockholm.pro.se

Observera att vi önskar att två från varje PRO-förening anmäler sitt intresse till höstens kurs.

Du som är ordförande: vi kommer att maila till alla friskvårdsansvariga om distriktets planerade kurs i Natur och Friluftsliv. Om din förening saknar friskvårdsansvarig – informera gärna styrelsen och andra intresserade om kursen.

För frågor om kursen, kontakta distriktets friskvårdsansvarige Agneta Enbom Holz, e-post agneta.enbom.holz@stockholm.pro.se

Text: Ragnvi Svärd