Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Vi måste hålla ihop, stötta och hjälpa varandra!

Det är viktigt att vi i bistra tider som nu, håller ihop, stöttar och hjälper varandra, manar Curre Hansson, ordförande i PRO Stockholms län, i sin jul- och nyårshälsning till medlemmarna i distriktet.

Först av allt vill jag önska alla våra PRO-medlemmar en riktigt God jul och Gott nytt år 2024. Håller tummarna för en vit jul!

Hoppas att vi alla använder jul- och nyårhelgerna för gemenskap och samvaro med våra nära och kära. Viktigt att vi i bistra tider som nu, håller ihop, stöttar och hjälper varandra!

Det gångna året har inte varit vårt bästa år! En stegrande oro finns hos många av oss, både för den globala utvecklingen, och för vår privata ekonomi här hemma. Man blir dyster till mods när dåliga nyheter staplas på varandra.

Nu tar vi sats mot 2024! Pensionsfrågan förblir vår viktigaste fråga. Kravet på höjda pensioner ligger fast. Dessutom är det dags att det införs en ”gas” i pensionssystemet.

PRO Stockholms län startar på nyåret kampanjen ”Tillgängligt boende”. Det handlar naturligtvis om bostadsbyggande men även att vi måste kunna ta oss ut och in till våra hem. Hissen är ett ”frihetsinstrument” som de flesta av oss saknar. Du kommer att se mer av detta under året. Här finns det plats för idéer, kreativitet och opinionsbildning. Alla medlemmar är välkomna att hänga på!

God Jul och Gott nytt år!

Curre Hansson
ordförande i PRO Stockholms län