Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Tips på sommarfika

Här följer ett litet axplock av sommaraktiviteter som en del PRO-föreningar ordnar under sommaren. Vi har både fått in tips och kollat på några föreningars hemsidor. Så kom ihåg att kolla att aktiviteten är aktuell på hemsidan innan ni ger er i väg! Kolla också gärna dina närmaste grannföreningars aktiviteter under sommaren. Och ta gärna med dig någon vän som du vet kanske sitter ensam hemma!

PRO Sigtuna

PRO Sigtuna ordnar olika aktiviteter under sommaren.

Spela boule, torsdagar klockan 9-12. Plats är grusplanen i korsningen Bergvägen/Lilla Brännbovägen. Ta med eget fika. Klot finns att låna. Även icke medlemmar är välkomna att prova på.

Spela minigolf, måndagar klockan 9, på Äventyrsgolfen, Strandpromenaden, Sigtuna. Kostnad 20 kronor. Även icke medlemmar är välkomna att prova på i mån av plats.

PRO-picknick, onsdag 7 juli, klockan 13 i Hällsbostugan, Sigtuna. Kom för ett par timmars trevlig samvaro. Ta med det du vill äta och dricka, föreningen bjuder medlemmar på kaffe och tårta. Även icke medlemmar är välkomna och betalar endast 20 kronor för kaffe och tårta.

För aktuell information och kontakt se PRO Sigtuna stad Länk till annan webbplats.

PRO Maria

PRO Maria dukar även denna sommar upp sitt populära sommarfika i parken vid Södermalmsskolan, Timmermansgatan.

Välkommen att fika följande tisdagar klockan 13: 27/6, 11/7, 25/7, 8/8 och finalen blir 22/8. Du får en mugg kaffe och en bulle. Och du får träffa sommarlediga seniorer.

För aktuell information och kontakt se PRO Maria Länk till annan webbplats.

PRO Farsta

Onsdag den 14 juni, klockan 14 ordnar PRO Farsta ett musikevenemang i Ladan, Farsta Gård. ”The Sofos” spelar lite rockiga låtar från 60-, 70-talen och senare. I bandet ingår musiker från Hökarängen.

Kontaktperson, PRO Farsta: Lasse Bäck, e-post lars.back@yahoo.co.uk

PRO Lidingö
PRO Lidingö är, som förra året, värdar för sommarcafé på trevliga Hugstegaholm i fyra veckor från och med den 28 juni. Caféer är öppet onsdagar till och med söndagar. För mer information se PRO Lidingö Länk till annan webbplats.

PRO Handen

PRO Handen har sommarcaféer onsdagar, klockan 10-12, från och med den 28 juni till och med en 16 augusti. Kaffe och bröd kostar 20 kronor. Plats är PRO-Villan, Runstensvägen 38, Handen.

För aktuell information, se PRO Handen Länk till annan webbplats.

PRO Centrala Huddinge

Välkommen till picnic med PRO Centrala Huddinge i Sjödalsparken den 28 juni från klockan 13.30. Ett gäng ungdomar kommer att underhålla med sång och musik. Ta med egen förtäring och något att sitta på. Vi håller tummarna för att det blir sol och värme. För aktuell information och kontakt se PRO Centrala Huddinge Länk till annan webbplats.

PRO Viksjö Järfälla

Vi möts klockan 14 vid IFK Viksjö´s föreningshus, Andebodavägen, för musik, samvaro och gott kaffe med dopp.

• 21 juni, Rockarna drar igång sommarens fikaträffar med en nostalgiresa.

• 12 juli, Bert Öhlund - Happy Tunes underhåller som solist/trubadur med sång, dragspel och keyboard.

• 9 augusti, Bert Öhlund - Happy Tunes kommer igen med flera goa låtar

PRO Jakobsberg

Minigolf tisdagar klockan 12, Aspnäs innergård vid bra väder. Ta med eget fika, ingen avgift. Info Mona Blomgren tel 070-376 11 26.

7 juni – 2 augusti Sommarcafé vid 81:ans trädgård klockan 13 onsdagar. Kaffe med bröd 20 kronor. Info Gill Nordström tel 070491 94 99.

Kulturcykling fredagar klockan 10-12, 16 juni, 7 juli och 11 augusti. Samling PRO, Hästskovägen 81. Ingen anmälan. Egen förtäring medtages. Info Bo Johansson 070-491 94 99

PRO Jakobsberg Länk till annan webbplats. erbjuder fler sommaraktiviteter, klicka på PRO-sommar i Jakobsberg

PRO Kallhäll – Stäket

14 juni Sommarcafé på torget vid Folkets Hus

21 juni Sommarcafé på torget vid Folkets Hus

23 augusti, klockan 13-15 Friskvårdsdag i Kallhällsparken. Medtag kaffe, vi bjuder på bröd och olika aktiviteter! Mer information på kallhall-staket@pro.se

PRO Väsby

I villan Karlsro har PRO Väsby en hel del sommaraktiviteter.

Söndagar klockan 13–15 är det ”öppet hus” i trädgården. Föreningen bjuder på kaffe. Ta med eget fikabröd. Följande datum gäller: 11 och 18 juni. 2, 9, 16, 23 och 30 juli. 6, 13 och 20 augusti.

Mer information och kontaktuppgifter finns i PRO Väsby sommarprogram 2023 Länk till annan webbplats.

Text: Ragnvi Svärd