Förening Skene
Inga sura miner trots knapp förlust

Inga sura miner i skenelaget trots knapp förlust

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

PROvetarna grundomgång

I Skene blev det en tät match mellan tre lag. Inte förrän i fråga 10 tog ett av lagen en knapp ledning.

Returmatcherna i grundomgången blev jämna på många håll. De båda matcherna mellan Sätila/Hyssna och Torestorp/Älekulla måste ha varit oerhört spännande. Efter första matchen skilde bara ett poäng och efter den andra två poäng - till Torestorp/Älekullas fördel, 30-28.

Andra matchen mellan Öxabäck och Kinna var jämn hela vägen. Den slutade 19-19. Tyvärr tappade Öxabäck flera poäng i första matchen och Kinna går nu till semifinalen där man möter Fritsla. Suveränerna Horred, som mötte Örby, tappade bara en ynka poäng på hela grundomgången. Otroligt starkt!

Skene och Fritsla har alltid varit jämna poängmässigt. I fjol möttes de också i grundomgångerna och då vann Fritsla med två poäng . Som bekant fick PROvetarna avslutas därefter pga pandemin. Årets första omgång mellan de båda lagen slutade 19-18 till Fritsla. Skene ledde i pausen med 1p men missade därefter frågan om prinsen Julian totalt. Lagen följdes åt till fråga 11, där Skene missade Axfood. 19-18 till Fritsla.

Lag Fritsla går till semifinal i PRO-vetarna

Lag Fritsla är klara för semifinal

I returmatchen var det lika jämnt. I paus stod det 10-10, även Västra Mark hade 10 p. Skene och VM missade frågan om USAs president helt, Fritsla tog ledningen med 1 p. Skene och VM missade kemisten Berzelius och då fick Fritsla en ledning med 2 p, som de behöll matchen ut. Fritsla 19 p, Skene 17 p och VM 15 p. Slutställning Fritsla 38, Skene 35 och Västra Mark 27.
LYCKA TILL i semifinalen, Fritsla, där ni möter Kinna.

Matchen i Skene gick i Kulturhuset, där man enligt restriktionerna får ta in 100 personer. Varannan bänkrad var avspärrad, så publiken för de tre lagen kunde sitta på behörigt avstånd. Det var något över 50 personer i publiken och det kändes faktiskt lite ödsligt.

Det är gott om plats i Kulturhuset

Det var ingen större trängsel i biosalongen, varannan rad var avspärrad

Text: Karin Granberg