Förening Skene

Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

PRO-vetarna

Äntligen har en del aktiviteter kommit igång. Första omgången i PRO-vetarna gick samtidigt i hela distriktet.

Vi har väntat länge på att kunna mötas inomhus i olika aktiviteter. Nu har PRO-vetarna kört igång i hela distriktet, samma tid och samma frågor. PRO Skene lottades in i samma grupp som Fritsla och Västra Mark. I Mark är det nio lag som deltar, därav en grupp på tre.
PRO Fritsla var värdar i Folkets Hus, där ett 50-tal personer hade mött upp. Hejaramsorna "skallade", förstås lite mer lågmälda än tidigare år.

I halvtid ledde Skene med en poäng över Fritsla, medan Västra Mark halkade lite efter. Men första frågan efter paus handlade om kungligheter och där kammade Skene noll. De två lagen följdes sedan åt ända till sista frågan. Det var en litteraturfråga som inte passade Skene. Fritsla fick slutligen 19 poäng, Skene 18 och Västra Mark 12.
Returmatchen går den 25 augusti i Kulturhuset, Skene. Alla är välkomna dit. Det är gott om plats, man behöver inte trängas.

PRO Skenes lag i PRO-vetarna

Ronny, Britt-Marie och Lasse är glada trots förlusten med 1 poäng