Förening Skene

Foton aktiviteter

Här lägger vi in udda foton från diverse aktiviteter utan någon längre text.

Bordet dignade av läckerheter på årets kak- och tårtbuffé.

Mars 2023 - Bordet dignade som vanligt av läckerheter på årets kak- och tårtbuffé. Foto: Monica Frank

Sy o sticka

2022 feb, stickorna klirrar när flitiga fingrar arbetar. Den här cirkeln har fått många nya deltagare och det märks på ljudnivån i lokalen.

Publik i Skene Församlingshem i PRO-vetarna

2023 7 feb - Första omgången i årets PRO-vetarna lockade många till Skene Församlingshem, där Skene tävlade mot Kinna. Gästerna vann med 20 - 18.

Träningsmatch i curling

2022 27 sep - Idag hälsade curlingspelare från PRO Torestorp/Älekulla på i Skyttecentret, Skene. Det blev en trevlig träningsmatch som Skene vann med 26-24.

Friluftsdag i Skene

2022 sep - Friluftsdagen vid Hedgärdessjön lockade nästan 80 personer. Kaffekitteln hängde över elden, grillen var tidigt tänd och solen sken hela tiden.

2022 sommar, träffpunkt Anjougården med egen fika

2022 sommar - vi har träffats varje torsdag under sommaren i Anjougårdens trädgård för att prata och fika. En mycket trevlig och uppskattad aktivitet..

Betonggjutning

2022 maj: Ulla Airosto inbjöd medlemmar hem till sig för att lära dem betonggjutning. Här syns några av de alster som de sex personerna gjutit. Detta var en mycket populär aktivitet så vi tror väl att den återkommer.

PRO Skenes lag blev utslagen i semifinalen av PRO-vetarna

2022 maj: Tack för denna gång Lasse, Britt-Marie och Ronny. Ni gick ända till semifinalen i PRO-vetarna.

Sommarserien startar i boule

27 april 2022 - Sommarserien i boule startar och Skene är med i Inlandsserien för första gången. Här är PRO Sexdrega, som vi aldrig spelat mot förut, på besök på Vävarevallen. Skene vann mötet.

Vårfest

Ett gott gäng samlades i Danskompaniets lokal på årets Vårfest. Var och en hade med sig mat o dryck som förtärdes under dämpad skön musik. Lotteriet med fina priser gick åt som smör. Vi hade quiztävling, lyssnade till historieberättare och dansade. Fram på kvällen bjöds det på kaffe och hembakat samt lite senare även korv med bröd.

Julfesten 2021 blev en glad tillställning.

Julfesten 2021 blev en glad tillställning med god mat, musikunderhållning, lite spex av några tjejer, allsång, julklappslotteri och kanske lite dans.

Sista promenaden för året

16 nov - Sista promenaden för året hos fam Zackrisson. Muurikkan med pytt ryker i bakgrunden.

Lokalserien i boule.

Okt-nov - Lokalserien i boule pågår. Sex PRO-föreningar deltar med lag. Från Skene deltar sju lag. Här möts två av dem - Ulla, nykomlingen, möter två gamla boulerävar, Lasse o Jan-Olof.

Paus i mattcurling - herrarna väntar på sin tur.

4 nov - Gissa vad de här herrarna sysslar med? Ja, ingenting för tillfället men vad skulle de kunna göra om de inte satt med armarna i kors? Jo, spela mattcurling

Promenadgänget kan värma sig i ett regnskydd

19 okt -21: Efter en underbar promenad i Örestens Kronoskog kunde vi fika i värmen av en brasa som Lasse Larsson (t.v.) ordnat åt oss.

Gymnastik varje onsdagsmorgon

13 okt - Över 20 personer gympar varje onsdagsmorgon till härlig musik. Konditionen förbättras liksom smidigheten, vilket syns här.

Svampcirkeln är nu avslutad, gofika i solskenet

En skön avslutning i solskenet efter den sista svampträffen. Stort TACK till Viola och Lasse för ert engagemang och ert kunnande.

Friluftsdag vid Hedgärdessjön

21 sep - Friluftsdag vid Hedgärdessjön där den gamla hederliga kaffekitteln kom till användning. Den sköttes av Lasse Fägersten