Förening Skene

Övrigt

Här kan du läsa om några av våra udda aktiviteter som vi brukar ha. Vi hoppas förstås att vi kan genomföra dem år 2024.

Kak o tårtbuffén

Mycket folk på 2023 års kak- och tårtbuffé i Församlingshemmet

TRÄFFPUNKT ANJOUGÅRDEN
Måndagar kl 14 kan du väl komma till Anjougårdens trädgård för att under sommaren träffas och fika ihop. TA MED EGEN FIKA. Det är du som bestämmer hur trivsamt det ska bli, för detta är ingen "officiell" aktivitet utan ett helt spontant sammanträffande. Kom när du har tid och lust.
Ta gärna med någon som du vet inte går ut så ofta. Alla pensionärer är välkomna!

KÖRERNAS DAG .... (arrangör är Distriktet)

Anordnas 16 april 2024 kl 14 i Sätila kyrka !!!!!!
..... är en mycket trevlig tillställning. För närvarande är vi sex föreningar i Mark som har en sånggrupp eller kör. År 2020 var vi i Örby kyrka den 2 mars och precis efter det stängdes allt ner när Covid-19 tog fart i Sverige. 2022 var vi i Öxabäcks kyrka på hösten och 2023 åkte vi till Tvärred.

KAK o TÅRTBUFFÉ ONSDAG 28 februari 2024 kl 15 i Församlingshemmet

Ny kontakt är Lilian Agardtsson. Alla som vill får gärna baka. Vi tar tacksamt emot bakverk. Vi får ju äta så mycket vi orkar för en billig penning. De senaste åren har dessutom sångarna haft allsång med oss. Det blir kanske nå't liknande i år.
RING Lilian 070-540 71 95 och tala om vad du tänker baka.

PRO-VETARNA (arrangör är Distriktet) start 6 februari 2024
I grundomgången möts de tävlande i två matcher på resp hemmaplan. Därefter blir det semifinal, distriktsfinal, regionsfinal och riksfinal. Lottning, datum och resultat finns på Samorganisationens hemsida under fliken PRO-vetarna.

pro.se/mark  (tryck på länken)

Uppdaterad: 2023-12-06/ KG