Förening Borås-Västra

Boule

Vi spelar i Götaparken tisdag och torsdag

Bild hämtat ifrån internet

Varför Boule?

Boule är ett mycket uppskattat spel dels för att det skänker avkoppling, dels för att Du får motion. Samtidigt ger spelet möjlighet till nya sociala kontakter med människor Du kanske aldrig har träffat förr. Prova på, har Du inte spelat tidigare kan Du få låna klot för att prova på. Ingen förhandsanmälan! De banor vi spelar på är anlagda av PRO Borås Västra i samarbetet med Borås Stad och AB Bostäder. De har nationella mått och kan därför användas vid tävlingsspel. PRO Borås Västra målsättning är att i första hand erbjuda våra medlemmar, kvinnor som män, möjligheter att träna och spela Boule under gemytliga former och i andra hand kanske skapa något eller några lag som kan delta i seriespel 2023. Vi hälsar alla, ung som gammal, hjärtligt välkomna!

Spelet genomförs på två banor utomhus under tiden maj - september.

Spelas på Göta Rundeln, tisdag och torsdag 10.00-12.00 fram till den 29 september, kontaktperson, Lennart Jönsson, 076-135 75 17, Maritha & Per-Olof Öberg 072-399 77 16.

Spelet vid Röda ladan i Bosnäs är pausat i anledning av att Borås Stads arbete med vatten och avlopp förhindrar spel under 2023/2024.

Utomhusspelet är kostnadsfritt.

Välkomna!

Bildspelet nedan, visar aktiviteterna vid Röda ladan i Bosnäs, en söndag i juli.

Foto KE.