Förening Borås-Västra

Månadsträffar

8 träffar är i form av samkväm/trivselträffar, två möten, årsmötet och höstmötet är stadgereglerade.

Medlemsträff

En medlemsträff på Jössagården- Foto K.E.

Månadsträffarna är själva hjärtat i vår verksamhet. Syfte med träffarna är att dels träffas och ha trevligt, dels att förmedla information och kunskap om aktuella ämnen. Träffarna ger också möjlighet till nya sociala kontakter.

Två av månadsträffarna, är stadgeenliga möten, årsmötet och höstmötet, övriga möten erbjuder olika programpunkter, underhållning, föredrag, frågesporter mm.
Alla möten erbjuder fika och lotterier.

Vi använder oss av anmälan till dessa träffar, anmälningstiden framgår av respektive inbjudan. Skälet till detta förfaringssätt är att i händelse av brand eller annan händelse kunna säkerställa att alla deltagare på ett säkert sätt skall kunna lämna aktiviteten för en återsamling utanför fastigheten.