Förening Flen

Årets första onsdagsträff.
Dryga sextitalet medlemmar kom till årets första onsdagsträff. Dagen inleddes med att PRO-vetarfrågor, tolv till antalet, delades ut. Efter rättning stod det klart att någon hade klarat alla frågor, men desto fler hade elva och tio rätt. Det lag som kommer att tävla vidare består av Olle Andersson, Lars Lindström och Margareta Linde Malmberg och de tävlar då i Sparreholm 13 mars. Kaffe med smörgåsar serverades och info lämnades om kommande aktiviteter. En nyhet är att starttiden för våra träffar i fortsättningen kommer att bli kl 14, en timme senare alltså.
Info lämnades om kommande cirklar, bl a en läsecirkel o m Värmland med start 26 februari kl 10:30. Datacirklar kommer det också att bli.
Reseinformation lämnades också och där ingick både förslag på endagsresor , som en till Vätterns norra strand 23maj till en kostnad av 720 kr, Hjalmarrevyn och resor utomlands, såsom till Portugal och Prag. En s.k. IKEA resa är också inplanerad 25 april. Allt detta kan man finna på hemsidan och på våra anslagstavlor. Dagen avslutades med lotteridragning.
Mona S