Förening Flen

Nya styrelsen för 2019. foton inger f-g

Rekordmånga medlemmar kom till årsmötet, etthundratjugo stycken.Borden stod dukade för den inledande lunchen. Därefter var det dags för ”Speldosan”, bestående av Lennart & Gullmar att göra entrè. De framförde sånger av Gösta Linderholm, Björn Afselius, Mats Pålson, Robban Broberg och många fler till eget ackompanjemang. De varvade sina låtar med historier, som lockade till skratt.
Årsmötet inleddes med parentation över medlemmar som lämnat oss under det gångna året.
Sju nya medlemmar hälsades välkomna.
Ordförande för dagen var Gert Ove Andreasson. Verksamhetsberättelsen lästes och godkändes. Den kunde bl.a. berätta, att 19 medlemsträffar med varierande innehåll hållits under året, att PRO Flen var medarrangörer av Pensionärernas Dag i Sveaparken i augusti, att lunch för föreningens äldsta ordnats två gånger m.m. Medlemsantalet var 379 st vid utgången av 2018.
Kassör Hjördis Andersson lämnade en utförig redogörelse över ekonomin. Våra största inkomster kommer från medlemsavgifter, kommunbidrag och våra lotterier. Största utgifterna är hyra för vår lokal, års-och budgetmöten. Under året har inköp av nya stolar och en modern högtalaranläggning varit stora utgifter. Året slutade med ett underskott på c:a 21000 kr. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet.
Under rubriken friskvård fanns många aktiviteter: Bowling, stavgångspromenader, QiGong, bangolf, matlagning för herrar, läseecirklar, datacirklar, hobby m .m. Många resor har genomförts, både inom och utom Sverige. Ett varmt tack till alla engagerade följde. Val följde. Styrelsen har fått fyra nya ledamöter: Monica Thorell, sekreterare efter avgående Mona Söderlund. Ann-Katrin Elofsson, Margareta Linde- Malmberg och Britt Karlsson efter avgående Alf Söderlund, Gunnevi Brådd och Berit Kagerud. Dagen avslutades med lotteridragning.
/Mona Söderlund

fler bilder