Förening Flen

foto inger f-g

Möte med påsktema
Onsdagen den 17 april var det dags för månadsträff i PRO-lokalen för 62 medlemmar. Temat för träffen var Påskmys. Inbjuden till träffen var Stefan och Britt-Marie Gråfors från Nostalgimuséet i Sparreholm för att visa olika gamla saker som hade med påsken och påskfirandet att göra samt lite övrigt.
Vi fick en mycket trevlig genomgång av vad en samlarnörd kan samla på av olika de slag samt lite annat från gamla tiders påsktraditioner.
Till kaffet var det förstås en äggmacka i påskens tecken. Tack Köksgruppen med Elsie i spetsen.
Bala informerade om en bildorientering i Flens tätort. Karta kan köpas på biblioteket
Information om kommande resor hölls av Hjördis och Eleonor. Första dragningen i friskvårdssatningen. Trippellotter delades ut till vinnarna.
Eftermiddagen avslutades med lotteridragningar. Vinster i form av påskägg . och gula påskliljor fanns på vinstbordet. Vi genomförde även första dragningen på ”Friskvårdskorten”. Vinster här var Trippelskrapslotter. Efter att ordföranden önskat alla Glad Påsk fick alla gå ut i den härliga vårsolen.
/vid pennorna Hjördis och Monica

fler bilder