Förening Kultur Malmö

Lördagen den 6 april 2024

Konstrunda Katrinetorp

KONSTRUNDA

I ett fantastiskt varmt och soligt vårväder samlades 18 medlemmar från PRO Kultur för att besöka konstutställningen på Katrinetorps Landeri. Här visade Västra Skånes Konstnärsgille konstverk i samband med påskens konstrundor i Skåne.

Utställningen presenterades i två olika lokaler och gav oss verkligen njutning för ögat. En kommentar som hördes i vimlet var ”vacker föreställande konst”. Här fanns konstverk med skira, dämpade färger som gav magiska intryck. Andra konstnärer visade sina fantasifulla färgsprakande skapelser.

Vi tog även del av Katrinetorps härliga utställning i växthuset och alla de vårliga uppsättningarna i stora krukor på området.

Konstbesöket avslutades med en god måltid i Gourmetgårdens restaurang som är inrymd i ett av de välbevarade husen.

Tack för trevlig samvaro.

Text och bild: Anita Lindhe