Förening Härslöv

Julsamkväm 6 december

PRO Härslöv har haft medlemsträff med Julsamkväm tisdagen den 6 december 2022. Vi var ett 35-tal medlemmar, som deltog i detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Yngve Bengtsson och Jarl Stanley, som skall underhålla oss med sång och musik.

Månadens citat: ”En tid Du tycker om att slösa bort. Är inte bortkastad.”

Ordf. tackade Ingvar Axelsson med en gåva, för hans stora engagemang i ”Ingvars Lunch”.

Vi startade med jullandgång. Sedan blev det musikanternas tur att underhålla oss med sång och musik av välkända örhängen. Några dansanta PRO-herrar passade också på att ta en svängom med damerna. Stämningen var på toppen.

Vi drack sedan kaffe och åt hemgjord mussla med sylt och grädde och pepparkaka. Det blev även dragning i det stora lotteriet med ett 30-tal skänkta vinster. Vi lottade också ut julstjärnorna, som prydde borden.

Nästa medlemsträff blir tisdagen den 10 januari kl. 14.00. Då kommer Ulrik Alm och visar bilder och berättar på temat: ”Luangwa - by och vildmark i Zambia”.

Måndagen den 16 januari kl. 13.00 träffas vi på Restaurang Tegel i Rydebäck, för att äta ”Ingvars lunch”.

Därefter skildes vi åt efter att ha haft en trevlig och givande eftermiddag.

Anita Svärdh