Förening Härslöv

Medlemsträff 13 september

PRO Härslöv har haft medlemsträff den 13 september 2022. Vi var ett 40-tal medlemmar, som hade kommit till detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Jan Pålsson, som med sin Svalövs PRO-kör skall underhålla oss med sång och musik denna eftermiddag.

Hon informerade även om följande aktiviteter:

Måndag 19 september kl. 13.00: Ingvars lunch på Mamma Teresa.
Anmäl senast 16 september till Ingvar.

Torsdag 22 september kl. 10.00: PRO:s nationella friluftsdag på Puls Arena kl. 10.00.
Anmälan omg. till Anne-Marie.

Lördag 24 september kl. 10.00-15.00: Hälsans dag på Kasernplan. Ingen anmälan behövs.

Tisdag 11 oktober: Vi kommer att servera ärtsoppa med tillbehör till ett pris av kr 75:-/st.
Anmäl och betala senast 2 oktober till Elsie.

Måndag 24 oktober kl. 13.00: Folkets Hus, Säbygatan, Landskrona. Musikunderhållning med Edward C Johansson Duo-Country & Rock’n’Roll, lunch, kaffe o tårta 250:-. Köp biljetter av Elsie.

Månadens citat: ”Om Gud ville att vi skulle rösta, hade han gett oss kandidater att rösta på”.

Sedan blev det dags för fika till ett pris av kr 40:-/person. Detta smakade bra, innan det var dags att lyssna på Svalövsgänget.

Det var en duktig kör, som med stor bravur framförde många kända låtar. De började med ”Leende guldbruna ögon”, sedan ”En liten fågel” och därefter många andra kända örhängen o s v. De avslutade med ”I natt jag drömde” och ”Tiden läker alla sår”. De fick många, varma applåder.

Sedan blev det dragning i vårt lotteri med skänkta vinster. Därefter skildes vi åt efter att ha haft en trevlig eftermiddag.

Anita Svärdh