Förening Härslöv

Höstmöte 8 november

PRO Härslöv har haft Höstmöte tisdagen den 8 november 2022. Vi var ett 30-tal medlemmar, som hade kommit till detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Calle Sundewall, som med kort varsel kunde ställa upp, då Gunnel Ståhl blivit sjuk. Han kommer att berätta och visa bilder från ”Landskronatrakten”.

Vi började mötet med förhandlingar. Den springande punkten i dag gällde huruvida vi är villiga att höja medlemsavgiften, pga kongressen har aviserat en höjning med kr 10:-, som de kommer att ta från de 60:- som PRO Härslöv får. Detta kommer ju i så fall att minska våra intäkter 2023 och 2024 med ca kr 630:-/år. Det blev ett enhälligt ja till höjning med kr 10:- fr o m 2023 från de närvarande medlemmarna.

2025 kommer SAM-organisationen att upphöra, pga vår kanslist då går i pension. Då kommer vi att få de kr 35:- som går dit. Det kommer då i stället att bildas en Samrådsgrupp.

Efter mötet blev det dags för fika och dragning i vårt lotteri.

Sedan var det Sundewalls tur att visa gamla, fina bilder från ”Landskrona-trakten”. Han hade flera mycket intressanta historier om en del bilder, vilket gjorde det hela ännu mer levande. Detta blev verkligen uppskattat.

Vi skildes sedan åt efter att ha haft en trevlig och givande eftermiddag.

Anita Svärdh