Förening Härslöv

Medlemsträff 11 oktober

PRO Härslöv har haft medlemsträff tisdagen den 11 oktober 2022. Vi var ett 30-tal medlemmar, som hade anmält oss till detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Gull-Britt Lindegren, som lovat oss en frågesport-tävling idag.

Anita Svärdh uppvaktades med en blomma, som uppskattning på den fina utfärden, hon hade ordnat tidigare i höst.

Vi startade med att äta ”Soldatens Ärtsoppa” med tillbehör. Denna smakade bra. Därefter blev det Gull-Britts tur att leda oss i först en Musik-frågesport-tävling, där det gällde att gissa melodier utifrån 23 olika strofer. Detta var inte helt enkelt. Därefter blev det en allmän frågesport med alternativ 1, x och 2, vilket blev lite enklare. Det gällde dock verkligen att gnugga geniknölarna och tänka efter.

Sedan blev det dags för fika, dvs kaffe och pannkakor med tillbehör. Pannkakorna var bakade av Anne-Marie Nilsson och Kerstin Jönsson.

Därefter dragning i vårt lotteri med skänkta vinster. Sedan skildes vi åt efter att ha haft en trevlig och givande eftermiddag.

Anita Svärdh