Förening Skärblacka

Årsmöte

Årsmöte 2013-02-21

Vid årsmötet i Folkets Hus hälsade ordförande Verner Bilde 115 medlemmar välkomna.

Mötet inleddes med en tyst minut och Mariehultkören sjöng Tysta skyar för att hedra bortgångna medlemmar.

Verner informerade om att det fanns platser kvar på resorna till Prag och Özel.

Bo Hallberg och Brittmari Lindström rapporterade från FPR och KPR bl.a. om mångfaldsplan, fixarjänster och boendegrupper.

Stig Johansson valdes att leda årsmötesförhandlingarna, till att justera protokollet valdes Börge Andersson och Kerstin Gustafsson.

Föreningens ekonomiska berättelse redovisades och godkändes. De val av styrelseledamöter som gjordes var: Kassör Bernt Wigren omval, Studieorganisatör Ing-Marie Haglund nyval, styrelseledamöter Bo Hallberg nyval, Jan Hertzman nyval. Styrelseersättare omval av Åke Frisk, Barbro Petersson, Per Peterson, Brittmari Lindström och nyval av Ing-Britt Larsson.

Stig Johansson avslutade årsmötet med att tacka för att han tillsammans med Lillemor Hertzman som sekreterare fått leda årsmötesförhandlingarna.

Medlemmarna blev bjudna på kaffe och semla och därefter underhållna av Mariehultkören under ledning av Gert Karlsson.

Mötet avslutades med lotteridragning.

Foto och reportage: Sven-Erik Steén

Sekreterare Lillemor Hertzman och ordföranden för årsmötet Stig Johansson

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1