Distrikt Östergötland

Öppet Hus på kansliet 2018

Tusen tack till alla som besökte PRO Östergötlands kansli under öppet hus 3 december!

Ca 40 personer kom och satte lite extra guldkant på tillvaron hos oss mellan kl 10 och 14. Utav dessa var det flera nya medlemmar samt 2 riksdagsledamöter, Eva Lindh och Teresa Carvalho som tittade in på lite fika och en pratstund.

Många uppskattade den hembakade saffranskakan och att de fick med sig receptet hem och det var stor åtgång på skumtomtarna och pepparkakorna som bjöds till både glögg och kaffe.

Receptet på saffranskakan: Klicka här! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

När det blev för trångt på kansliet fick vi se till att våra gäster gick tipspromenaden i korridoren.

Det var kluriga frågor med jultema som krävde att man gissade friskt. Här kommer de rätta svaren:

1) X sviskon 2) X rödgran 3) X Finland 4) 1 Nunnor i Vadstens kloster 1444 5)2 190 gram/liter

6) 1 Eva 7) X Per Åhlin 8) 1 Gläns över sjö och strand 9) 2 dela ut julklappar 10) 1 Julskinka

Skiljefråga: snörets längd var 2 meter

Vill man veta frågorna hör man av sig till kansliet.

STORT GRATTIS TILL en av Östergötlands riksdagsledamöter Eva Lindh som blev vinnare av tipspromenaden med 8 rätta svar. Vi skickar ett presentkort från Birka Cruises som berättigar 2 personer en nöjeskryssning Stockholm - Mariehamn med M/S Birka i Seaview komfort inkl bussanlutning och smörgåsbord eller kryssningsmeny.

Grattis också till Ola Nordman PRO Kimstad som fick 7 rätt och vann en valfri kryssning med Viking Line till Helsingfors, Åbo, Mariehamn eller skärgårdskryssning med fönsterhytt.

Grattis till Arne Hagberg, Linköping och blivande medlem i PRO som också hade 7 rätt och vann 4 st trippelskrapslotter, med hopp om storvinst.

Vinnarna meddelas personligen.

Nu har vi återgått till den vanliga ordningen på kansliet och vi har genomfört det vi tänkt oss. Flitens lampa lyser hos oss fram till och med 21 dec kl 12. Sedan har vi stängt fram till 7 januari kl 9.

Tomten har besökt oss och vi har ätit jultallrik med styrelsen, vi känner oss tacksamma för det året som varit och ser fram mot att träffa er alla under 2019.

Marie och Sylvia

Foto och referat: Marie Reifelton