Distrikt Östergötland

FOTO:Pixabay

PRO Östergötland ser till att tiden som pensionär blir roligare, mindre ensam och mer utvecklande.

- Klart att du ska vara med!

PRO Östergötland arrangerar kurser, konferenser och studiecirklar i aktuella ämnen hela året, vi bjuder också in till träffar, tävlingar, resor och friskvårdsaktiviteter kontinuerligt. Dessutom arrangerar vi Distiktsmästerskap inom golf, boule, bangolf, bowling och bridge mm. Som medlem erbjuds man att delta i PRO:s rikstäckande frågesport PROvetarna med chans till distrikts- region- och riksfinal.

Vi är ca 10 000 medlemmar i 57 föreningar inom Östergötland som arbetar med att påverka i pensionärers intressefrågor i kombination med trevliga träffar, resor och andra arrangemang.

-PRO gör skillnad!

Här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du se en kort film på distriktsstyrelsen som sjunger PRO-låten som PRO-Lasse har skrivit. Musik: Öppna landskap av Ulf Lundell