Förening Wästerringen

Månadsmöte 27 maj

Håkan Isacsson bjöd på en "resa i ord och ton"

Mötet inleddes med att Håkan Isacsson bjöd på en ”resa i ord och ton”.
Håkan bjöd på ett engagerande, roligt och mycket uppskattat program. Vi påminns om hur vackert och omväxlande vårt län är. Musik blandades med information och med trevliga historier och vi fick med oss mycket tänkvärt bl a om vikten av att umgås och om att mötas i vardagen. Kända och uppskattade låtar blandades med låtar som Håkan skrivit själv. Vi fick tillfälle att sjunga med och fick många glada skratt. Håkan tackades med en varm applåd. Därefter serverades fika med hembakat kaffebröd. Martha hade bakat det goda brödet.

Anders påminde om att PRO Markbacken ansluter till PRO Wästerringen från 1 september. Det gemensamma namnet blir PRO Wäster Örebro. Markbackens aktiviteter Inne-golf och boccia tillkommer till verksamheten. Vår gemensamma höstupptakt äger rum 26 augusti på restaurang Edessa kl 17.00. Inbjudan och program för hösten kommer att distribueras under sommaren.

Birgitta Wallbom berättade om skogsgympa. En träning för kropp och knopp. Den 11 september ordnas en aktivitetsdag i Vallåkraparken och i vår lokal med presentation av våra olika aktiviteter, innegolf, boccia, boule och skogsgympa. Under träffen serveras grillkorv.

Anders informerade om att avslutning för Wästerringens medlemmar äger rum 10 juni. Vi samlas kl 12.00 vid Ica Ekos parkering för samåkning till Rosängen och gemensam sommarlunch. Anmälan görs till Anders.

Margareta informerade om att informationsblad finns utlagda till Kulturfestival i Säterdalen 15 augusti och till PRO i parken som äger rum i Löa bygdegård 24 augusti och hälsade alla varmt välkomna.

Därefter vidtog lottdragning.